søndag 7. juni 2009

Blomstring

I dag har vi hatt en fin søndag i solen, det er fortsatt litt kaldt i lufta, men solen varmet veldig mellom skyene. Vi har brukt deler av dagen til å "luftet" plenen, så nå håper jeg mye frustrasjon over dårlig plen er over. Man må lære seg mye nytt når man flytter fra blokk til hus, hvem har vel hørt om at plenen må luftes??? Er det noen som får luft så er det vel den!!! Vi fikk i alle fall sjokk over hvor mye luft vår plen tydeligvis trengte, gud vet hvor mange trillebårer med dødt gress vi har kjørt i komposten. Mye nytt nå :-) Handy har vert i arbeidslivet i helgen, så fremdriften på å få ferdig paneling rundt omkring på huset har stått litt stille. Jeg går jo litt å tripper for å få pyntet litt på verandaen, gjøre det litt koselig. Så i dag måtte jeg bare finne frem de turkise pottene mine som jeg kjøpte i fjor for Kr 2,- pr stk på salg hos Indiska. Er så utrolig fornøyd med de, endelig er de på plass med fargerike pelargonier oppi. Har å fått tak i noen fine stemorsblomster som pynter opp i de hvite pottene som var et kupp på R.O.O.M fra i fjor. Av og til lønner det seg å gå en runde de siste dagene av salget, hender man finner noe fint til en veldig billig penge.
På Grønn fikk jeg tak i stemor med denne nydelige fargen, kunne bare ikke gå forbi uten å ta med en hjem. Sist meg ikke minst må jeg bare vise bilde av de fine knoppene til magnolia busken, nå ser det faktisk ut som at begge buskene kommer til å blomstre. Eg gler meg.....
Så vil eg helse til ei lite frøken i vest som feira to års dagen sin i dag. Håper ho hadde ein fin dag med masse boller og brus. Og at hun har fått pakker ho ønska seg. Ein liten helsing til mor hennar med interiørblogg som blei nevnt i VG i helgen! Nyt det :-) Ellers ønsker eg dere alle ei flott juniveke, himmel kor tida går... La oss håpe sommervarmen kjem snart.

4 kommentarer:

Jannicke sa...

God morgen :o)
Ja, den stemoren var spesiell og nydeligg
Det var de andre blomstene også ;o)...
Det er en deilig tid nå,
satser på at vrmen snart kommer også.
Ha en fin start på uken! J.

Jannicke sa...

..hei igjen.
Takk for kjempekoselig hilsen.
Bokstavene BATH er kjøpt hos First Floor på Nesttun like utenfor Bergen. Hun kjøpte de for egne penger, så ikke så dyre...
Ha en deilig kveld..
Klem J.

BeBe`s blogg sa...

Fine blomsterbilder! Her har vi endelig fått litt sommervarme, men jeg venter enda noen dager før jeg planter ut for sikkerhets skyld.:)

Srinsessa sa...

Stas med bilder av nye blomster, veldig fresht og lekkert med henge-pottene fra Indiska.

Hilser ifra Cala d´Or, fantastisk her nede altsaa

Suss i hodet,