torsdag 18. september 2008

Endelig helg!

Ja da har jeg hatt min første fulle arbeidsuke på nesten 2 1/2 år, så nå var det godt med helg gitt :-). Jeg har det ganske fint på jobb da, har arbeidstid fra 9-15, så er jo ikke fulle dager. Men det er veldig greit, da får jeg hatt litt kvalitetstid med lille A i ukedagene og. Hun er nemlig begynt å legge seg litt tidligere på kveldene, har jo ikke tid å sove i barnehagen så mye som skjer der. I kveld sovnet hun ekstra tidlig, så da har jeg hele kvelden til strikking, tv titing og blogging. Tenkte jeg skulle vise vesten jeg strikket ferdig sist uke, den ble ganske fin om jeg skal si det selv. En anelse stor for lille A ennå, men det gjør jo ikke noe, hun vokser jo. Jeg var litt spent på hullmøsteret da jeg aldri har strikket det før, men det var jo overraskende enkelt. Så jeg tror faktisk jeg kommer til å strikke noen til. Kanskje jeg skal kjøpe rett garn denne gangen og følge oppskriften hele veien. Selv om resultatet på vesten er nok en av de bedre utfallene der jeg har gjort min egen lille vri. Skal bare gjøre ferdig en annen genser som er påbegynt først. Liker ikke å ha halvferdie strikk liggende, må liksom gjøre de ferdige. Nå nærmer det seg virkelig siste blomstring i hagen, så jeg har hentet inn de siste rosene til å pynte opp litt inne. Jeg plantet noen ranukler veldig sent i sommer og det har kommet kjempe fint nå, så de måtte jeg jo ta inn.Rosene er og flotte ennå selv om høsten virkelig har kommet nå. I morgen er det sånn ca 10 loppemarkeder rundt om kring her i Bærum, så jeg skal hvert fall tråle et par av de på jakt etter en fin gammel skuvseng til lille A. Er sikker på at det er masse annet fint som dukker opp og. Jeg kommer tilbake med referat fra loppe utflukten.. Ha en flott helg alle sammen!

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Hei, godt å se fra en som er litt fersk i bloggverdenen, selv om jeg ser du har holdt på litt. Jeg er helt ny og driver og titter rundt for å få ideer. Jeg er nok en del eldre enn deg(bestemor til to). Jeg liker også å grave i hagen, og er glad i blomster.
Lykke til videre med bloggen og håndarbeidene dine. Nydelig vest du har strikket. Er det havskum øverst?

Noralill sa...

Så kjekt at alt går fint i barnehagen, og at du har fine dagar på jobb...

Kjempefin vest du har strikka!! Så flink du er!! Ja, eg har eit lite troll her som meir enn gjerne ønsker seg ein slik til jul...hihi...

Ha ein fin søndag!! Gler meg til å sjå kva du har funne på loppis!

Anonym sa...

Hei,
Gratulerer med flott vest, jeg er kjempeimponert. Også så kjapp du var !!
Pene blomster også.

Ha en deilig søndag.