søndag 4. januar 2009

Slutt på jul

Ja da var julen over for oss, nå er all advent og julepynt fint pakket ned i eskene sine igjen, klar til å tas frem igjen om et års tid. Ikke alt som var like lett å få pakket ned, fikk litt panikk når jeg såg dette bildet, kuuulene mine!!!! Men det gikk bra, de overlevde heldigvis.
(Beklager bildekvaliteten)
Til og med konglene fra skogsturene våre fikk være med ned i adventpyntkassen. Håper de overlever til neste år, de tålte ikke så mye. Noe gjenbruk blir det, ikke alle sviblene er pakket i kjelleren for å hvile seg frem til våren. Noen fikk lov å pynte opp i stuen litt til. Viste seg at noen av sviblene hadde en liten ekstra blomst som kommer litt etter hvert. Kanskje blir dette juletreet vår om mange år, har som mål å ikke drepe den, i håp om å plante den ute i hagen etter som den blir litt større. Vi fikk denne mini fjell edel granen når vi kjøpte juletreet. Siste reis for pepperkakehuset, nå er det julaften for fuglene :-) Var utrolig fint ute i dag med masse rim overalt, ser nesten ut som om vi har snø. Flott sol hadde vi og, så vi brukte dagen litt i hagen å pusla litt. Deilig med kalde røde kjaker og neser. Vi fikk bært opp resten av veden vår, dette skal brennes på resten av vinteren. Håper vi har nok så vi slipper å skaffe oss mer ved på denne siden av sommeren. Men vi tviler vel egentlig litt på det.. Er såvidt igang med planlegging av en liten sykrok i kjelleren, må ha symaskinen fremme om den skal bli brukt. Jeg har jo litt sånn små planer, blandt annet litt puter jeg skal sy til å ha på verandaen til sommmeren. Vi har et stort ute prosjekt som venter på oss når våren kommer, skal skifte kledning på hele huset, det er vel ikke noe vi gleder oss til å begynne med, men gleder oss veldig til er ferdig. Huset ser ikke ut på utsiden, det trengs virkelig. :-) Når vi først er gang med dette prosjektet, skal vi lage oss en skikkelig kosekrok på verandaen, det gleder vi oss veldig til, der må vi nemlig ha en del puter så der kommer symaskinene min inn. :-) Puter må jo til og med jeg klare å sy! Jeg må virkelig takke for alle koselige kommentarer som har kommet i det siste. Besøket har virkelig tatt seg opp og det er kjempe moro. Utrolig kjekt å se at noen gidder å følge med på hva som skjer hos oss og på bloggen min.
En flott uke til dere alle!

Ingen kommentarer: