onsdag 26. november 2008

Litt forskjellig en onsdag.....

Jeg kikker og leser på blogger stort sett hver dag, og får veldig mye inspirasjon. Spesielt nå når det nærmer seg julen, det merkes veldig på alle interiørbloggen, og mer vil det nok bli. Heldigvis! Hvem trenger vel interørblader når man har interiørbloggere.... :-) Ikke bare er det inspirasjon, men føler liksom at jeg kjenner en del av disse bloggerne litt, det er kjekt å følge med på hva som skjer i livet. I tillegg får jeg av og til det siste sparket bak til å gjøre noe som jeg har tenkt på men ikke gjort noe med. Tenker at klarer hun kan vel jeg og klare. Jeg var innom en blogg her om dagen, der hadde de hatt det kjempe koselig sammen og laget pepperkaker. Det hadde jeg og planlagt at vi skulle gjøre i år, men hadde vel egentlig tenkt å bare kjøpe ferdig deig. Men så kommer jeg over denne bloggen som har lagt ut den greie oppskriften på Helstrøms Pepperkaker som de hadde lagd. Jeg tror at kakene smaker bedre om jeg lager deigen selv, og det vil bli mye kjekkere å servere gjester når man har laget det fra grunnen av. Så for å gjøre en lang historie kort:-) Jeg har laget min første pepperkakedeig, selvfølgelig ikke uten en liten glipp, men hva gjør vel det. I morgen skal vi kose oss alle tre og lage julens første kakesort. Over til litt annet, jeg var hos tannlegen i går. Min gamle tanndame har flyttet så jeg fikk tildelt en annen på kontoret. Det var ikke gøy, jeg fikk regelrett kjeft for jeg hadde mye tannsten, i tillegg var hun dobbelt så dyr. Tror ikke jeg fortsetter hos ho gitt..... Etter behandlingen synes jeg at jeg fortjente noe nytt, rett ved siden av tannlegen er det nemlig en blomserbutikk. Det hadde utrolig mye fint, jeg kjøpte bla med meg to svibler, trenget nye da det jeg kjøpte tidligere døde av ukjent årsak. Hadde noen fine sement potter og som jeg tok med en av. Legger ved et bilde av alle konglene som vi har plukket her i gaten vår og i skogen. Las på en blogg at kongler hentet man om våren, men det kan ikke stemme.. En liten time forann ovnen så tørket disse opp, spratt ut så store og fine, de skal få være med i julepynen i år.
Håper alle gleder seg like mye som jeg til søndag, da skal vi pynte til adventstiden.
En flott uke til dere alle!

1 kommentar:

Anonym sa...

Flott oppdatering, og lekkert "stillben" med nye svibler.

Gleder meg til å smake pepperkakene :-)

Suss i hodet,