torsdag 20. mai 2010

Hjemmelagde tulipaner

Omsider har det jammen begynt å blomstre rundtom i hagen min, til min store glede. Alle de hundre tulipanene jeg plantet i høst har sviktet meg igjen,  men de få som kommer er til gjengjeld veldig fine.

Jeg hadde en gang mange fine nesten sorte tulipaner som var fantastisk fine, og jeg hadde en gjeng med helt snøhvite tulipaner. Disse tulipanene har aldri vert plantet i samme blomsterbed, de hvite har alltid stått alene i en stor oransje potte.
Men så i fjor sommer etter at tulipanene var avblomstret ble de alle lagt i en sko eske nedi kjelleren. Der lå de samme de hvite og de sorte tulipanene, gud vet hva de har gjort på over sommeren, for i år hadde jeg plutselig hverken hvite eller sorte tulipaner.


Som dere ser på bildene har jeg nå blandings tulipaner, eller hva skal jeg kalle dem?


Hvor mye blandings de er variere fra tulipan til tulipan, men de gjør jo ingenting, de er jo hjemmelagde. :-)
Flere som har laget tulipaner som meg der ute? Hadde vert morsomt og sett bilder av andre sine hjemmelagde tulipaner:-)

Ha en blomstrete og solrik pinsehelg!

2 kommentarer:

FlorasFrue sa...

Det er det rareste! Har aldri hørt om at det går an - men kanskje jeg skulle ta de orange som jeg ikke syns er så fine og legge de sammen med de røde til vinteren - så kanskje det blir noe nytt??
:0)

Jeg plantet også mange tulipaner i høst og det ser ut som at de fleste kommer. Noen plantet jeg opp/ned for at de skulle bruke lenger tid på å komme opp og det virker - dermed varer blomstringen lenger :)

Ønsker deg en fin helg!
Kjersti

Jannicke sa...

Jeg venter fortsatt på at mine skal slå ut i blomst.. men mange av de jeg planet i høst kom aldri opp fra jorden... kan det være den harde vinteren? jeg pleier alltid å ha masse tulipaner, men ikke dette året...
God pinse til deg.
Klem J.