tirsdag 20. april 2010

Det begynner så smått å blomstre

Det er så kjekt å pusle rundt i hagen når det beynner å blomstre litt her og der. Jeg venter spent på alle krokuser og tulipaner som kikker så vidt opp av jorden og strekker seg litt lengre for hver dag som går.


Kuleprimulaen er en av de fineste blomstene jeg vet, så er det ekstra kjekt at den kommer tidlig på våren. Jeg håper den vokser seg stor og sterk etter hvert.


Blåveisen er og en søt liten blomst, den stod tidligere fint sammen med hvitveisen, men den har jeg visst tatt knekken på kan det se ut som..

I helgen var vi en runde på loppemarked, jeg fant en kul lampe som jeg gleder meg til å fikses opp, skal vise den til dere snart. Om noen har tips til butikker der de selger spraymaling med litt flere farger enn de Biltema har, tar jeg gjerne i mot.


Jeg må takke for alle de koselige kommentarer dere legger igjen, jeg blir så utrolig glad for det. Og ikke minst oppdager jeg mange nye kjekke blogger på den måten.

Ha en fortsatt fin uke!

7 kommentarer:

Noralill sa...

Kjekt å sjå deg i full sving her inne att! Knallfine blomar som eg ikkje eingong har høyrt om, må vera slike som berre finnes på austlandet (?)..

Likar veldig godt det fine treet du har laga på vetla dokko sitt rom, super fint!

Me snakkast snart..

Jannicke sa...

Fantastiske bilder!!
Klem J.

borghild sa...

Deilig når det begynner å spire rundt omkring i beddene:) Jeg har nok ikke verdens grønneste fingre, og dessverre ikke interessen heller, så hagen vår består av en del busker og bark;) Men det kommer da noen peoner og lavendelblomster opp etterhvert, og det gleder jeg meg til:) Klem B:)

Lene sa...

Så flotte blomsterbilder. Her er det kun knopper å se foreløpig.

DUNNISMoR sa...

Ja, det er utruleg deileg og kjekt når det byrjar å spire og gro att etter ein laaang vinter! Eg hadde ei lita arbeidsøkt ute, då det var så mildt og vårleg her i Bergen, og fekk røska opp noko gamalt og vese og planta litt nytt...m.a kuleprimula i lilla og kvitt...dei er så fine, synest eg! Nokre stemorsblomster i krukker, måtte eg også plante...er nokre av dei finaste vårblomane eg veit om, dessutan tåler dei litt snø og frost...og det har me jo hatt, også.
Blåveis trur eg ikkje me har på desse trakter, men kvitveisen er velkjend:) Såg nokre på veg ned frå Fløyen for ikkje så lenge sidan, men tenkte eg skulle sjå om eg finn nokre vekstplassar her eg bur. Fristar ikkje akkurat i dag, her er det surt og kaldt, så eg kosar meg inne med minstemann på snart ni mnd.
Ha ei fin-fin veke!

Familien Furu sa...

Hei hei
Så koselig det var her :-)
Det var flotte bilder, lengter etter sol og varme.
Pringles esken var så kul, har aldri tenkt på at man kan gjøre sånn :-) Smart!
Ønsker deg en god kveld
Klem klem

LYKKEBO sa...

JA det er herlig med vårtegn:) Kuleprimulaen har jeg ikke hørt om før...(mener jeg..)Tror jeg skal kikke etter den neste gang jeg tar turen innom et hagesenter:)

Ha en fin kveld:)
Klem