fredag 25. september 2009

Så var fredagen her igjen.

For litt over en uke siden fikk A ett bitte lite søskenbarn som kom nesten 2 mnd for tidlig. Alt er heldigvis bra både med lille Emilie og mammaen hennes, men vi har ikke fått møte henne ennå. I disse svinetider kommer man ikke inn på barselavd, og i hvertfall ikke på nyfødt intensiv som Emilie ligger på. Men vi har fått sendt avgårde litt gaver til dem med pappaen som har vert innom hos oss en rask tur. Jeg hadde lova å strikke et teppe til babyen mens ho fortsatt var i magen, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en helseteppe variant i babyull. Jeg brukte pinne 5,5 på garnet og etter en vask så ble det faktisk som et helseteppe, luftig og mykt. Rundt kanten heklet jeg en lilla farge som ble ganske fin til Babyull fargen som er kritt. Anbefaler å hekle med så stor pinnestørrelse, teppe blir mye fortere ferdig da :-) Nå i disse høstkvelder er det alltid kjekt med litt håndarbeid, jeg er i full gang å strikke kjøkkenkluter, som veldig mange andre bloggere :-) Så de er nok noen som får en klut av nissen om en 3 mnds tid. Her østpå har me fantastisk høstver om dagen, jeg har ikke fått blomsterløkene mine i jorda ennå, så håper veret holder noen dager til fremover. I morgen skal vi feire bursdagen til Handy, GRATULERER, med kaker og besøk, det gleder vi oss veldig til. En flott helg til dere alle som kikker innom!

3 kommentarer:

Jannicke sa...

For et nydelig babyteppe!! Fint med lilla heklekant rundt :o)

Lykke til med feiringen!
Klem J.

Henriette sa...

Så nyydelig det teppe vart. Tippar det vert sett stor pris på. Godt at alt står bra til med den nye verdensborgaren.

Kos dykk med bursdagsfeiringa:0)
Klem:0)

Srinsessa sa...

Så flink du er, pent teppe må jeg si :-)

Gratulerer Handy med dagen, og godt å høre at alt er bra med det nye tantebarnet.

Klem,