lørdag 7. november 2009

Høstpynt

Nesten hver dag A ikke er i barnehagen går vi til dyrehagen, som hun kaller det...
Det er en nedlagt åpen barnehage rett ved oss som har fin lekeplass med masse uteapparater som barna i nabolaget bruker flittig.


Hver gang vi er på vei går vi forbi mange busker som har så fine i høstfarge, men de stikker jo som regel gjennom gjerde fra en hage som er noen andre sin. Så jeg har liksom ikke helt fått meg til å nappe med meg noen greiner.




Men i går da måtte jeg bare luke med meg noen, synes disse er litt fin pynt til alt det hvite. Nå må jeg nevne at denne busken hadde slått rot utenfor gjerde, på gangstien, den var kjempediger, så jeg håper jeg er tilgitt at noen greiner nå pynter opp litt i spisestuen.

I dag har jeg flyttet amaryllisene opp fra kjelleren, jeg har tatt vare på 4 planter fra i fjor. Synes det er litt kjekt å se om jeg klarer å få de til å spire igjen, har prøvd før med dårlig erfaring. Men i år har jeg fulgt alle gode råd til punkt å prikke, så det blir jo veeeelidg spennende fremover da :-)

I kveld skal vi kose oss med "skal vi danse" og kikke ekstra etter Handy, som er på jobb der i kveld. A har spurte hver dag siden sist lørdag om ikke hun kan få se "dansinga", er ikke så lett når man er 3 år med et favorittprogram som bare går en gang i uka. Gruere meg til det er slutt, er vanskelig nok å forklare at Magrete ikke er med lenger. :-)


En fin lørdagskveld til dere alle bloggere og andre der ute!

Ingen kommentarer: