onsdag 16. mars 2011

Vårtegn

Jeg er virkelig klar for vår nå, men føler den er langt unna når man har over en halv meter snø på plenen. Heldigvis har vi holdt verandaen litt snøfri i vinter, så vi har hatt noen fine dager i solen der i det siste.


Jeg hadde egentlig tenkt å vente litt med å kjøpe meg noen av de fine løkplantene som er å finne i butikkene om dagen, men klarte ikke gå forbi denne.


Det fine med løkplanter er at man kan plante de ut i hagen når de er avblomstrert. Jeg pleier alltid å ta vare på plantene jeg kjøper om våren, så oppbevarer jeg de tørt og kjølig over sommeren. Når høsten kommer setter jeg de i jorda sammen med de andre løkplantene.


Noen av disse plantene sprer seg lett, noe som jeg synes er en ekstra bonus. Planten på bilde er en rutelilje og skal være en av de som sprer seg lett.


De siste dagen har vi drevet med litt oppussing her hos oss. den så kalla "kosekroken" har vert en evig rotekrok siden vi flyttet inn. Dette er en liten krok i spisestuen som Alida har hatt som leke og tv krok. Den har nå fått ny farge og ny tv benk, håper den blir ferdig i kveld så jeg får tatt litt bilder i dagslyset i morgen!

Ha en fin fin onsdagskveld!

2 kommentarer:

Lene sa...

Kjempe fin blomst;-)

hageglad sa...

Ruteliljer er noe av det jeg gleder meg til å se i hagen! Koselig å kjøpe seg litt vårstemning med hjem! Rutelijer er noe av det jeg gleder meg til å se i hagen. La mange løker i fjor! Hege