mandag 1. desember 2008

Adventstid

Endelig er adventstiden kommet, vi brukte søndagen til litt enkel pynting. Resten venter vi med til lille julaften, liker ikke at det blir for mye jul med en gang :-) For første gang har jeg laget litt av pynten selv, som denne kransen under, det var veldig kjekt og ikke minst lett, så jeg tror jeg kommer til å lage flere i løpet av tiden før jul. Dette hjertet er jeg veldig glad i, ble kjøpt på Kvist for noen år tilbake, det kommer alltid frem til advent. Lille A sin julekalender henger i gangen i år, litt høyt oppe på veggen ;-) Hun er så heldig å ha en kalender til som hun har fått av sin Bestemor, den har hun hengt opp på rommet sitt. Vi koser oss med pakker i pysjamas, nesten like spennede for meg som for henne.. Adventslysene..... ble ikke helt som jeg hadde tenkt, kanskje den bli endra på underveis- :-) Har noen fine juletre som jeg alltid har tatt frem til advent, de har jeg fått av mamma og jeg synes de pyner fint opp. Bilde ble jo litt mislykket med den hjemmelagede fuglemateren som heger ute, men men... Julestjernen er vel den pyntetingen som har overlevd lengst hos oss. Er av papir, så den er preget av årene, men håper den overlever denne julen og. Den syvarmede er det Hadyman som har tatt med seg inn i familien. En slik gammel fin lysestake som man ikke får i butikken lenger, tror jeg da, jeg har ikke sett slike på mange år. Til slutt et bilde av pepperkake haugen vi lagde på lørdag, oppskriften vi hadde ble en akkurat passelig stor deig, slik at vi ikke drev på i flere timer. Bilde avslører og at når det gjelder pepperkakehus, så kjøper vi det ferdig :-) Får da være grenser for hjemmebakst...
Tusen takk for alle fine kommentarer, det er utrolig kjekt å se at noen gidder lese bloggen min.
Ønsker alle en rolig og fin adventstid!

3 kommentarer:

Henriette sa...

Kikka innom bloggen din for fyrste gong, men det vert nok ikkje den siste;)
Tapetvegen din vart kjempefin, og eg synes de var flinke. Tapet med så mykje mønster er ikkje det enklaste og starta med;)

Må tilstå at her ligg ferdigkjøpt pepperkakehus og ventar på å verta limt saman og pynta, og den ferdigkjøpte pepperkakedeigen ventar berre på små bakarar.........Men litt heimabakt skal me få til og;)

Ha ein flott kveld:0)

Anonym sa...

HO HO HO! Her va da jammen god julestemmning :-) Håper eg får smaka på pepperkakene før dei forsvinner.. ;-)

Klem, MM

Solveig sa...

Hei! Kjempeherlig advent! Kommer i julestemining av bildene dine!