onsdag 5. november 2008

Torsdags kveld....

Jeg kjenner at julen nærmer seg nå, på blogger jeg kikker innom er det masse fine julgaver som lages. Har heldigvis fått gjort unna mange pakker allerede og har sånn nesten oversikt hva som skal kjøpes til resten. Verste jobben er jo å finne ut hva man skal kjøpe synes jeg. Planen er å få gjort unna innkjøpene nå i november sånn at vi kan bruke desember på å kose oss med pynting, baking og kos frem til julaften. Gleder meg nå bare til å finne frem adventstjerne og lysestake. Har kjøpt inn masse julemagasiner i håp om å finne på noe kreavtivt jeg kan lage selv til jul. Er jo litt moro å ha noe hjemmelaget og.
I mellomtiden har jeg nå kastet meg over litt prosjekter som jeg håper å ha ferdig i god tid før jul. For 2 mnd siden kjøpte jeg et bord på loppemarked, det har jeg nå endelig kommet igang med å male. I tillegg har Handyman laget noen flotte lister til meg som jeg skal ha i trappegangen til å sette bilder på, så de må jo males og. Håper det blir bra, bildene er "under arbeid" bilder.
Litt strikking har det og vert tid til innimellom, synes det er avslappende å strikke litt mens man ser tv. Vesten jeg strikket til lille A tidligere i høst var jo for stor, så da strikket jeg like godt en til. I rett garn denne gangen, Sandnes Alpakka. Jeg må strikke en størrelse mindre enn jeg skal ha, siden jeg strikker veldig løst, håper virkelig den passer denne gangen. :-)

Jeg må igjen takke for kjekke kommentarer, kjekt å se at noen er innom.

Nå skal jeg finne senga, kjenner jeg gleder meg til å krype under dyne.

Fortsatt fin onsdagskveld!

2 kommentarer:

BeBe`s blogg sa...

Jeg har også begynt så smått å kjøpe julegaver, godt å være igang. Så kan jeg heller kose meg litt i adventa, og slippe stress og kø. Gleder meg til desember! Ang. det papiret jeg brukte til å lage pute, så kjøpte jeg transferpapir hos bokhandelen,(Panduro sitt), beregna på lyse tekstiler. Det står framgangsmåte på pakken. Men kort fortalt, så la jeg det som et vanlig ark i blekkskriveren, og valgte bilde fra pc`en. Så la jeg arket med motivet ned på stoffet, og brukte strykjernet for å få det til å feste seg. Ventet et minutt, og så dro jeg forsiktig av papiret. Måtte stille ned varmen på strykejernet, for det hadde lett for å bli litt brunt de første gangene jeg prøvde.:)

Anonym sa...

Kjempefin vest, jeg er ordentlig imponert altså.

Låner gjerne julemagasinene en helg, ikke at jeg er så tålmodig og flink med hendene - men hyggelig å se litt da :-)

Suss i hodet,